Firmy dążą do tego, aby zadowolić swoich klientów. Nie oznacza to jedynie stworzenia bezawaryjnego produktu służącego latami do wykonywania określonych zadań. To także kwestia działań, jakie związane są bezpośrednio ze sprzedażą i marketingiem. Sprawnie przeprowadzona transakcja, która realizowana jest w kilka dni (niekiedy nawet godzin) od dokonania zakupu to dzisiaj standard, a nie przywilej. Należy tego dopilnować, jeżeli chce się zatrzymać przy sobie nowych klientów oraz upewnić stałych, że dokonali dobrego wyboru.

To również obsługa reklamacji, jakie niewątpliwie pojawią się na którymś etapie prowadzenia działalności. Można doskonale dopracować kanały dystrybucji, produkt może się idealnie sprawdzać nawet w ekstremalnych warunkach, jednak może się okazać, że podczas dostawy firma przewozowa uszkodzi towar albo dana seria będzie wykonana z wadliwego elementu, bądź też zdarzy się inna okoliczność, która skłoni do wycofania się z zakupy.

Należy w takim wypadku odpowiednio się zachować i uwzględnić reklamację, pod warunkiem, że spełnia ona warunki przewidziane w regulaminie sklepowym bądź w umowie zawartej ze sprzedającym.