Choć nie wydaje się to tak istotne w dobie powszechności Internetów, również tradycyjne środki przekazu spełniają ważną funkcję w działaniach marketingowych. Mimo że wielu klientów uodporniło się na liczne zabiegi wykorzystywane w audycjach i spotach promocyjnych, to jednak wciąż umiejętnie zastosowane oddziaływają na ludzie umysły. Obrazy, dźwięki czy schematy kolorystyczne – rytmiczne melodie w połączeniu z remixami znanych piosenek.

Jednak i statyczna reklama zewnętrzna Warszawa nie powinna być lekceważona. Bannery, bilbordy, plakaty czy zwykłe okna wystawowe doskonale działają na klientów sklepów stacjonarnych. Kiedy codziennie przechodzą obok jakiegoś bilbordu, czasem mimochodem zerkną, co na nim jest. Umysł zbiera takie informacje, a jeżeli w najbliższym czasie trafi się ponownie na podobną reklamę, zapamiętuje od ogólny schemat.

Marketingowcy i osoby specjalizujące się w działaniach promocyjnych doskonale wiedzą, jak oczarować ludzki umysł tak, żeby nie wiedział, że pragnienie, jakie się nie spodziewanie w nim narodziło, nie ma naturalnego podłoża. Właśnie w ten sposób najlepiej sprzedają się wszystkie luksusowe towary.