Osobom prowadzącym witrynę internetową, w której użytkownicy dobrowolnie zostawiają swój adres internetowy proponuje się prowadzenie reklamy na zasadzie jej rozpowszechniania drogą mailową. Oczywistym jest fakt, że przed wysłaniem reklamy do danej osoby, musimy posiadać jej zgodę. Zazwyczaj pyta się o nią już na etapie rejestracji na portalu. Wysyłka informacji związanych z promocjami, newslettera, nowości na stronie to teraz standard, a więc większość użytkowników godzi się na takie warunki. Przy tworzeniu listy mailingowej należy dobrze przemyśleć tzw. grupy odbiorców.

 

W związku z tym, że mamy dostęp do ważnych danych takich jak wiek, płeć, czy wielkość miejscowości, z której pochodzą, możemy podzielić ich na grupy docelowe. Wiadomym jest fakt, że młode kobiety nie zainteresują się pokerem w Internecie (chociaż kto wie), a mężczyźni promocją lakierów do paznokci. Skuteczność wysyłanej reklamy wpłynie na korzystną współpracę z reklamodawcą, warto więc nad tym troszkę posiedzieć. Bazę mailingową można również sprzedać, pamiętajmy, że mimo że nieco większy zysk jest tylko jednorazowy.